Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Bring Your Own Device (BYOD) στην εκπαίδευση: Προοπτικές και προκλήσεις

Περίληψη                          
Ο όρος BYOD αναφέρεται στην τάση χρήσης ιδιόκτητων φορητών συσκευών στην εργασία ή την εκπαιδευτική διεργασία, προκειμένου για μέγιστη παραγωγικότητα των χρηστών.
Η ευελιξία, κυρίως, καθώς και τα οικονομικά οφέλη που προσφέρει, έχουν καταστήσει την πρακτική ιδιαίτερα δημοφιλή. Στην εκπαίδευση η υιοθέτηση του BYOD μπορεί να συμβάλει στην εξατομίκευση, διαφοροποίηση και ενίσχυση της διδασκαλίας και μάθησης, παρέχοντας πρόσβαση χωρίς χωροχρονικούς φραγμούς σε μαθησιακούς πόρους και προωθώντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διεργασία. Ταυτόχρονα, μπορεί να αυξήσει την αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα των χρηστών. Ενέχει, ωστόσο, και προκλήσεις που σχετίζονται με την υποδομή και ασφάλεια των δικτύων, την τεχνική υποστήριξη, το οικονομικό κόστος, θέματα ισότητας, ζητήματα διαταραχών στην τάξη, αλλά & αποδοχής της συγκεκριμένης πρακτικής. Προκειμένου, συνεπώς, ένα εκπαιδευτικό ίδρυμα να επωφεληθεί από το BYOD, είναι αναγκαίο αρχικά να διερευνήσει τις συνθήκες και προϋποθέσεις αξιοποίησής του, να αναπτύξει ή υιοθετήσει ήδη υπάρχον πλαίσιο εφαρμογής και να μεριμνήσει για εκπαίδευση διδασκόντων και διδασκόμενων αναφορικά με την ορθή χρήση του.
Λέξεις-Κλειδιά: BYOD, εκπαίδευση, φορητές συσκευές

Δείτε εδώ το πλήρες κείμενο που δημοσιεύθηκε στα πρακτικά του 4ου Συνεδρίου Νέος Παιδαγωγός (Ίδρυμα Ευγενίδου Αθήνα, 1 & 2 Απριλίου 2017)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου